۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳

اعضاي هيات داوران «سینما از دریچه ماوراء» مشخص شدند

اعضاي هيات داوران «سینما از دریچه ماوراء» مشخص شدند

اعضاي هيات داوران بخش فيلم «سینما از دریچه ماوراء» در نخستين جشنواره مفاهيم قرآن كريم در فرهنگ ايراني اسلامي مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ميركريمي نويسنده و كارگردان سينما، مهرداد اسكويي مستندساز و كارشناس، مجتبي راعي نويسنده و كارشناس سينما، كمال تبريزي نويسنده و كارگردان سينما و جعفر صانعي مقدم كارشناس و مدير فرهنگي فيلم هاي بخش مسابقه اين دوره از جشنواره را داوري مي كنند.

برنامه‌های روز نخست

در نخستين روز از نمایش بخش فیلم «سینما از دریچه ماوراء» که در جشنواره مفاهيم قرآن كريم در فرهنگ ايراني و اسلامي برگزار می شود 8 فيلم كوتاه به نمايش درمي‌آيد.

در اولين سانس جشنواره فيلم‌هاي «دالان» ساخته فرخ حنيفه زيبايي، «مثبت بي نهايت» ساخته وحيد عابديان،«بايرام يومورتاسي» ساخته مهدي صالحي و «حافظان سوها» ساخته رضا جمالي در سالن نمايش فيلم هويزه نمايشگاه قرآن كريم به نمايش در مي آيد.

در سانس دوم از نخستین روز این بخش از نمایشگاه قرآن فیلم های«باد و برگ» ساخته ياسر طالبي،«پدر» ساخته محمدرضا خردمندان،«اذان به افق دريا» ساخته محمد آفتابي و «در آغوش چند خط» ساخته محمد پيرزادي نمایش داده می شود و پس از آن جلسه نقد و بررسي آثار با حضور حسين سلطان محمدي منتقد و نويسنده سينما و مخاطبان برگزار مي شود و به نقدهاي برگزيده مخاطبان جوايزي اهدا خواهد شد.

همچنین نشست تخصصي فيلمسازي قرآني با حضور هادي نائيجي كارگردان فيلم «حق السكوت» و اعضاي هيات انتخاب نخستين جشنواره مفاهيم قرآني در فرهنگ ايراني و اسلامي برگزار مي شود. سپس با نمايش فيلم‌هاي كوتاه، ادامه مي يابد.

نخستين جشنواره مفاهيم قرآن كريم در فرهنگ ايراني اسلامي در سه بخش فيلم، عكس و فيلمنامه به همت انجمن سينماي جوانان ايران و با همكاري معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 14 تا 19 تيرماه در نمايشگاه قرآن تهران برگزار مي‌شود.

کد خبر 2325209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha